Landad flyttfågel

FlyttfågelSå här har jag känt mig, alltid färdigpackad!

Nu har jag varit ”bara” i Sverige ganska länge. Närmare bestämt sedan Maj på heltid..eller April? Hur var det nu?

Att flytta hem har varit så jäkla svårt, var dag har jag haft överläggningar med mig själv om det jag gjort är rätt eller fel. Vägt för & nackdelar i båda länder mot varandra. Eftersom jag inte haft verken jobb eller A-kassa i Sverige har Italien framstått som en säker lösning. Men efter alla dessa månader av ångest, föll polletten ned för ett par veckor sedan. Jag ska vara kvar i Sverige.

När det var som svårast & bokadressaten försvann, då det vore lättast att bara ge sig av, då gjorde jag inte det.

Nä, för då visste jag. Jag ska stanna här. Det var som att lätta på proppen i handfatet, sakta sakta rann all obeslutsamhet & ångest ut. Jag har gjort ett val & jag har gjort det för mig. Jag vill inte tillbaka till Italien. Jag har flytt färdigt.

En chef till mig sa en dag , ”Du har växt i mina ögon, du har slutat fly och du har blivit lugnare”…Tror inte hon förstod hur mycket dessa ord värmde.

Önskar såklart att detta inträffat tidigare & att min omgivning sluppit ångest Cicci dessa månader, fast bättre sent än aldrig.

Vad skönt det är att veta vad man ska fokusera på! Har varit splittrad så länge & nu är det  början till att bli hel.

dsc008160003

Septembers läge, inte helt harmonisk flyttfågel men på väg…

index Harmonisk flyttfågel väntas vara färdig runt december.

Kommentera

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

Livet på landet - och i utlandet

Life abroad: from Sweden to Portugal

De otaliga projekten

Lagom snäll småstadstjej på vift i världen..

