Ny karriär?

Min övertygelse att jag ska hitta det jag är ämnad för, fick sig (även idag) en rejäl törn idag. Enligt Hugos bästa maffiakompis Filippos spanskafödda mamma Eloisa är flamenco var kvinnas dans. And so it is, tänkte jag. Kvinnligt, sexigt och lite mystiskt skulle nu Cecilia bli flamencostjärna.

En kväll i spanskt tecken skulle det bli den första kvällen på sårslickar semestern tillbaka i Firenze..

Enligt dessa enkla instruktioner skulle jag kasta mig ut i flamencions värld.

Regler:

1, cojo la manzana  (Jag tar äpplet)

Alltså hand ovanför huvud med ett litet knyck.

2, muerdo la manzana (jag biter äpplet)

Nytt knyck framför munnen

3, tiro la manzana (jag kastar äpplet)

Ett tredje knyck bakom ryggen.

Lite övningar på toaletten, lite övningar på terassen. Jag kände mig både överraskad & stolt över mina knyck.

nr2bildggÖvningarna fortsatte trots omgivningens suspekta blickar, även på favvo stället Quattro Leoni under intag utav fantastiskt käk as usually. Skum primo piatto, en ny rätt bestående av trofie (pasta) med glass!!!

Glass gjord på pecorinoost. Kul att ha smakat även om det inte blev en favvo! Dopo standard, en filetto med spinat. Shit, va gott..

kknn

 

Då undrar ni över flamencon kanske…Det blev inte riktigt som följande:115007-004-EB239B62

Efter två flaskor vin fick jag flamenca i säng utan omvägar. Har dock inte gett upp hoppet än utan kommer ta nästa chans på nybörjarflamenco asp. Men av olika anledningar inte idag…

 

Kommentera

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

Livet på landet - och i utlandet

Life abroad: from Sweden to Portugal

De otaliga projekten

Lagom snäll småstadstjej på vift i världen..

