Cecilia Cavallo & Cavallo Outlet

Lugn dag, slappade & solade i Rosträdgården hela förmiddagen. Låg ned i gräset som faktiskt var lite småfuktigt & bara njöt. Min kära mor hade definitivt satt stopp för detta med hänvisningar till barndomens blåskatarrer.

fn

Härligt att ligga i solen & filosofera. Beställt klipptid till 16.00 hos Mimo på Contesta Rockhair. Lovad honom dyrt & heligt att inte låta ngn annan klippa spretet igen. Detta då han slet sitt egna hår & nästan började gråta när jag dök upp för en färgning. Svensk alt Italiensk klippstil verkar inte gå ihop även om inte jag vet vad som är bäst.

Inför helgens stundande ridweekend i Toscana fick jag återigen lite klädproblem. Dessa kunde under inga omständigheter lösas med en begagnad baddräkt. Resten utav gruppen tillhör klientelet som rider i kläder samt stövlar från Ferragamo & Gucci. Pressen att iaf ha ett par ridbyxor med mig blev påtaglig & vespan fick bege sig mot: Cavallo Outlet.

1f5dcd04a0958911f39cd6b4d438939e

Vill tillägga att vad ni ser i fönstret är att jag har hjälm på huvudet och inte någon ny ”prinsessa Leia” frisyr redan här. Icke!

leia

För mycket mycket länge sedan ville jag heta Cavallo i efternamn. Jag hade bestämt mig för att byta till ett italienskt då man antagligen genast blir mer kontinental. Hur man skulle vilja heta Cecilia Häst har jag numera väldigt svårt att förstå även om jag fortfarande tycker Cavallo är ett vackert ord.

Nåväl inköp utav 1 st ridbyxa, 1 st ridsko samt chaps kommer säkra upp min helg. Tänker dock pilla bort lappen där det stod Made in India på skorna..

Kind regards

Cecilia Häst

One thought on “Cecilia Cavallo & Cavallo Outlet

  1. Hej. Jag är en enkel bonnpojk från Småland och undrar bara, lite dålig på engelska, är en kukident ungefär detsamma som en accident???

Kommentera

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

Livet på landet - och i utlandet

Life abroad: from Sweden to Portugal

De otaliga projekten

Lagom snäll småstadstjej på vift i världen..

